Pay & Jump, Dyltabruk 31 Augusti

Publicerad 2013-08-31

 
Hade egentligen planerat en "ledig" helg, utan tävlingar och allt det där. Men man vill ju passa på när det går. Och nu hittade jag ju en pay and jump, vilket är bra för Blackie. När vi åkte från stallet skötte han sig jätte bra i transporten. Sen vart han lite otålig när vi kom fram och jag gick och anmälde. Men när han bara fick komma ut skötte han sig riktigt bra! Han var inget hysterisk eller höll på med en massa dumheter. Skötte sig oxå superbra på framridningen, riktigt cool! 
 
 
Framridning.
Eftersom Blackie har lite svårt att hålla sig i skinnet ibland får han ha en sån här, hehe.
 
 
 
Men jag vart lite osäker på hindren för jag ville verkligen få över honom så red 70 cm istället för 80 som första start. Dom hade endå lite udda hinder. Bla. en låg mur med ett rött plank och bom över. Det har Blackie aldrig hoppat! Han har ju inte sett mycket alls. Och jag tror jag har hittat anledningen till Blackies tvärnitar. Jag tror det är, precis som Sandra (som red honom när han stod på Täby) sa redan första starten vi gjorde. Att han kollar på dom andra hästarna på banan. Eller om nån häst går bakom eller liknande. Jag har ju haft det lite i åtanke sen hon sa det, men nu e jag helt säker på det. Han skötte sig ju exemplariskt när vi hoppade på startfälttävlan och även idag. Och då har vi vart ensamma på banan. Dom gångerna det har vart en annan häst samtidigt på banan har den antagligen gått bakom honom och då har han stannat. Märkte det även på framridningen när vi mötte en häst idag, när den hade kommit förbi gjorde han en sån där tvärnit. Så tusen tack till Sandra som kom med den tanken, annars hade det nog tagit långt tid innan jag kopplat ihop det! Haha, tror hon känner mina hästar lite föör vääl ibland! ;) Men det är ju så himla bra när folk som har ridit och känner hästarna sen tidigare och vet vad som hänt mm. kommer med tips och ideér. Så nu ska jag tänka på det här framöver, blir mycket att hålla reda på bara, både vägen man ska rida, hästen, hindren PLUS den andra hästen som är där inne! Men vi får vell se! Men tillbaka till idag! Vad gör fina duktiga Blackie då, han går in och hoppar som han inte gjort annat. Jag visade ju honom muren innan jag starta, men annars kollade han ju inte på nått och som sagt inga tvärnitar heller, så jag satt kvar! ;) Det var så himla roligt!
 
 
Sen hoppade jag ju även 90 cm, så vart en kort väntan. Då hade han ju redan hoppat banan en gång, så då hade han ju verkligen inget att kolla på. Så himla fin. Och han hoppar ju superbra! Otroligt stolt över honom idag!
 
 
 
 
 
'
 
Man fick inga rosetter om man var felfri, eftersom det är mer som en träningstävling, men dom hade "deltagar rosetter" som man fick köpa (även fast man inte ridit felfritt eller kommit runt banan). Men jag tyckte dom var så fina och att Blackie var så duktig, så han fick en, vi red ju trots allt TVÅ felfria rundor! <3 Och det är alltid kul att ha ett "minne" från fina ritter! =) Blackies första!
 
 
 
På vägen hem var han inte lika snäll i transporten, men han vänjer sig vell oxå nångång...kanske...hoppas jag! ;)
 
 

Kommentarer

Postat av: Lovisa

Publicerad 2013-09-05 21:59:39

Åh va duktiga ni är!! Ser skitbra ut! :D <3

Svar: Tack! Ja, han skötte sig super! =) <3
Alexandra None

Postat av: Sandra

Publicerad 2013-09-13 21:40:54

Blackie ser toppenfin ut. Jag är så himla glad att både han och Mere hamnat hos dig - kunde inte bli bättre! :)

Svar: Åh tack!! =) Är så himla glad att ha dom! Men måste sejja att båda har sina små egenheter! ;)
Alexandra None

Postat av: emelie

Publicerad 2013-09-16 17:44:00

Va fin den ser ut :)

Drömde att jag hade Hilding (Thin Lizzy) hemma hos mig igen, fast han va inget tokig alls utan jätte lugn att rida (som om ;)
Vet du vart han finns nu?
/emelie

Svar: Mm, fina Tilly (som vi kallade honom). Det vart ju en massa skit och grejjer med henne som jag lämnade honom till och jag ångrar att jag lämnade honom till henne så otroligt mycket! Men nu vart det tyvärr så. När jag sa till henne att jag inte tyckte att det kändes bra började hon gapa o kallade mig en massa saker?! Skit udda. Sen dess har jag inte fått tag på henne. O telefonnr funkar inte längre.. Jätte tråkigt.. Men hon bodde iaf i Kalmar då. Saknar honom himla mycket, även fast han va dom han va. Roligt att du skrev förresten!! :)
Alexandra None

Postat av: emelie

Publicerad 2013-09-16 20:21:20

Usch så tråkigt! Vem ångrar inte vissa hästar man sålde, Just nu har jag ingen kvar fyfan vad trist det är.
Ja hav va väl så speciell en häst kan vara, Jäklar vilka åkturer man hade ibland, men stundtals helt underbar. Och vacker. Omg vilken fin häst det va.

Svar: Mm otroligt fin! Näe fy vad tråkigt! Men letar du häst eller ska du va hästlös ett tag? :)
Alexandra None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela