Fälttävlan, Trossnäs 4 Augusti

Publicerad 2013-08-24

 
Den här tävlingen gick ju som sagt under två dagar. Så på söndagen var det dax för veterinärbesiktning och terrängen. Väldigt oturligt höll dom på och sköt på nått skjutfält nära terrängbanan. Mere vart jätte orolig i både transporten och när vi tagit ut henne. Stackar veterinären kunde knappt göra en ordentlig undersökning. (Men såg ju givetvis att hon inte var halt). Mere tyckte det var riktigt otäckt. När vi red fram låg hon på som bara den och var inte alls rolig och jag hade inte alls någon bra känsla för terrängen. Och varje gång det sköt vart hon orolig. Väl ute i terrängen hoppade hon dom första hindren så grymt stort! Dessutom går det lite i nerförsbacke hehe... Efter 4 :e hindret var det en ganska lång galoppsträcka där vi faktiskt kunde gå på i ett helt ok tempo. Sen var det ett smalhinder så fick ta tillbaka rätt mycke. Och efter det vart hon lite väl på. (Här börjar videon) hindret innan vattnet vill hon ju nästan gå på sidan av, men när jag red på var hon inte svårövertalad. Genom vattnet gick det hur bra som helst, trodde hon skulle kolla mer. Den slingan efter vattnet på videon gick helt ok, tills efter backen, då la hon huvudet på sne och bara sprang, såg inte var hon sprang och jag hade ingen som helst styrning, så mitt ben (typ stöveln) vart mosat mot ett träd!! Satans va ont det gjorde.. Haha, dock fick vi en liten "putt" så vi kom rakt på nästa hinder så. Efter det var hon inte rolig att rida och jag fick dra ner ordentligt på tempot. Men vi kom runt felfritt iaf. Men tror det var en lite för kurvig, fram och tillbaka bana för Mere. Hon trivs inte alls när jag får sitta och ta i henne hela tiden. Där har vi mycket att öva på! Men annars en lagomt svår bana. Vart ju inte så mycket filmat eftersom banan bara går på en slinga i skogen. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela