Fälttävlan Enköping, 10 Augusti

Publicerad 2013-08-24

 
Vi kom dit i okey tid! ( Kul stt vi lärt oss nu i slutet av säsongen! ;)) 
 
Dressyr, debutant 2007: Som ni ser, det andra dressyrprogrammet. Men den här gången hade jag tränat och vi hade till och med hunnit rida igenom det. Jag rider ju nästan aldrig fram Mere länge, eftersom hon oftast bara blir mer hetsig ju längre jag rider. Det var inga stora missar utan gick helt ok. I galoppen tyckte jag till och med att det var roligt, för där kändes hon för en gång skull ovanligt lugn! Och vi slog vårat tidigare bästa och fick 62% ! Snacka om roligt! 
 
Hoppning, 95 cm: I hoppningen nu känns hon himla säker. Hon blir ju alltid lite på, men absolut inte okontrollerad och hon kollar ju inte på nått. Utan lyssnar och hoppar bra. Mer avslappnat nu. Dock fick vi ett litet skitpet på första. Men lyfta på fötterna får faktiskt Mere ansvara för när vi ligger helt rätt på hinder. Så 4 fel där.
 
 
Sen fick Mere stå och vila ett tag, där va hon sådär lugn och avslappnad, skönt!  Sen på eftermiddagen var det dax för terrängen där jag provade ett nytt bett. Alltså inte helt nytt, utan har ridit på det hemma och det har funkat bra. Men ja... 
 
Terrängen, 90 cm: Framridningen kändes hon fin på, i början iallafall. Sen gick starten och hon kändes superfin på första hindret (som alltid) sen efter andra hindret vart den en onöööödiiigt låååång sväng till banken..(lite styrningsproblem) och efter det var det kaos...Hon bara direkt stack. Att vi ens kom runt fattar jag inte. Och jag kommer helt ärligt inte ihåg mycket av banan utan jag försökte enbart att styra och bromsa ...konstant....hela tiden. Så aldrig mer det bettet! Aldrig mer ett bett som jag inte är 100% säker på att det funkar. Kan ju inte påstå att pessoat funkar så bra som jag velat, men jag kan iaf bromsa och har lite styrning.. Mere....jäkla galning... i kombinationen på 2 galoppsprång, där gick Mere på 1! Och vi var i buskar o red och nej, absolut katastrof!! Jag har aldrig i mitt liv varit så glad och lättad över attt vara i mål. Men felfria iaf! =) haha...
Men det är så himla synd att inte tempot funkar för oss. Hon är ju så säker på hinder, väldigt lätt smidig galopp, och hoppar stort och långt på hindren. Vi har ju egentligen nu kvalat så vi får rida lätt klass (100cm). Men iochmed att det inte alls funkar bra i terrängen får det helt enkelt vänta. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela