Tråkigt...

Publicerad 2013-04-29

 
Jag har fortarande ont i revbenen. Ibland känns det lite bättre men sen ibland har jag så jäkla ont. Jag kan varken jobba eller rida. Och det blir otroligt långtråkigt!
Hästarna har ju fått tagit det lite lugnt.  Igår skulle vi egentligen vart och tävlat. Eller okej, tävlat och tävlat, en liten "titthindershoppning". Men på lördagen fick jag tillsist inse att jag var tvungen att avanmäla mig..trist..
Jag hade verkligen sett fram emot den, dels för att det var utomhus och sen är det alltid kul o se om Mere kollar på något. Förra året hade vi ju en del problem med att hon stannar vid utgången, och står där och stegrar, typ... I ridhus har det aldrig vart ett problem, men det är just när det är ute. Men jaja, det kommer det med! Igår fick hästarna longeras. Tog först in Blackie, men då fick Mere världens spel i hagen och bara galopperade runt, runt, runt! Och nu var det inte någon liten halvdan galopp, utan hon tog i allt hon hade!! Hon klarar verkligen inte av att stå. Sån jäkla energi har den hästen! Så vi fick ta in henne oxå. Sen longerade jag Blackie han skötte sig jätte bra! Riktigt fin är han. Sökte sig neråt och jobbade på bra. Vart inte så länge för han eftersom han stått ett tag. Sedan lilla Mere då. Hon skötte sig också, men hon är inte alls lika avslappnad och mjuk. Men tror det är en bra "aktivitet" istället för ridning. Jag rider i princip varje dag annars! Men nu ser jag ju faktiskt att det finns andra motionsformer än bara ridningen, (inte lika roliga men..) där hästarna får bra motion men jag behöver inte alls göra mycket. Dessutom är hästarna så snälla och springer bara så snällt runt mig i en volt. Inget bråk eller släng hit och dit. Ska ta och löshoppa dom någon dag oxå. Idag slutar Sören kl tre, så då kommer han och hämtar mig, så åker vi till stallet tillsammans och fixar allt. Ska försöka longera hästarna idag med. =)
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Cindy

Publicerad 2013-04-29 20:15:58

Jag vet precis hur det är.. Visst är det träligt när man verkligen vill göra nånting och kroppen bara säger emot? Så himla irriterande, men o andra sidan kanske det är bra o få en ofrivillig vila, man kanske behöver det ibland:) krya på dig!

Svar: Ja du om nån vet verkligen! Dock är ju detta bara en liten lätt skada o förhoppningsvis är jag strax bra! Lider verkligen med dig och tycker så himla synd om dig, nu när det är vår och snart sommar! Fy fan vilken otur... Och när det hade börjat gå så bra med Dlight... Fast som du säger kan nog även en ofrivillig vila vara bra ibland. Man kan få lite annat perspektiv på saker! Ta hand om dej! <3
Alexandra None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela