Tålamodsprövning?

Publicerad 2013-04-27

 
Imorse hade jag utsläpp. Snälla Sören var med, så då gick det som vanligt smidigt! När alla hästar var ute fixade vi iordning i stallet. Som vanligt så mockade jag och han fixar det andra. Vilket jag även gjorde igår. Egentligen så tänkte jag ju att han skulle få fixa det då, men jag blir så irriterad av att stå och kolla när han gör fel... Ja, jag vet! Han gör sitt bästa och försöker bara vara snäll! Men jag orkar inte alltså. Och det gick ju helt ok! 
Igår var vi även inne till Karlstad, till Färjestad shoppen. Haha, rolig resa!
Jag satt först och kollade på deras hemsida vad dom hade för täcken, så hade jag mer eller mindre bestämt mig för ett täcke som dom skulle få varsitt av då. Sen när vi kom dit, tyckte jag inte alls om färgen på de...men tänkte att skitsamma hur det ser ut, bara det är bra. (För det är av samma märke som Meres superbra vintertäcke, och det är jag jätte nöjd med!). Så började jag kolla bland hyllorna och då hittade jag en annan modell, av samma märke, med mycket olika färger!! Ojj, ojj, ojj, vad svårt det blev då! =) Så jag och Sören stod nog vid dom där täckena  i över en timme för att hitta snygga färger och storlekar m.m. (Haha, Sören tyckte det var sååå ku! Hehe..) Och så nådde jag inte eller orkade inte och det gjorde ont och så, så jag fick peka och Sören fick stå och flytta och ta ner och lägga tillbaka och vika ihop m.m. Jaaa....han var inte riktigt lika road som jag av att kolla på alla fina täcken! Och förstod absolut inte hur det kunde vara såå svårt att välja ett täcke av alla dom som var där...för alla såg ju "lika dana" ut?! jaja... Egentligen ville jag ha olika färger åt dom, men det fanns tyvärr inga i rätt storlek. Så tillsist vart det två gråa 100g regntäcken, med hals som dom ska få ha till sommaren dom dagar det är regn och rusk! Dock hoppas jag på att dom endast behöver användas ett fåtal gånger till sommaren! Och inte varenda jäkla dag!...
Sen svängde vi förbi Hööks när vi endå var i närheten lixom! Där köpte jag ett nytt tvådelat bett och ett par nya svarta tyglar (till dressyrtränset). Släta på utsidan, gummi på insidan får se om dom är bra!! Sen köpte jag även med några tröjor till mamma.
 
Sedan till stallet och mocka och borsta lite på hästarna + täckesprovning givetvis! Sen tog vi ut Blackie och longerade honom en liten stund innan vi släppte honom lös på banan. Han höll sig väldigt lugn och stannade och kollade på saker. Körde även lite det att han ska komma in till mig från volten när jag ber honom, och följa mig osv, utan grimskaft alltså. Han lyssnade jätte bra! 
Sen gjorde vi samma sak med Mere. Men det är ju en lite rally-maja det! Gudars vad den hästen älskar att springa. Gärna ladda på och ta i som satan. om det än är så för 20 m, så ska dom metrarna vara toppfart, i princip. Och så öronen spetsade framåt heeela tiden verkligen. Skulle försöka göra samma sak med henne. Kalla in henne till mig osv.. Jo tjena! Hon tyckte det var hur kul som helst att springa runt och "finta" mig och Sören. Och hon blir aldrig trött, aldrig trött verkligen! Tillsist lyckades vi få henne och stanna och hon gick fram till mig, så det var den träningen med det! 1 gång är iallafall 1 gång! ;)
Och när vi ändå var så sent i stallet så tog vi nattfodringen. Sedan var vi ju tvungna att lämna av tröjorna hos mamma. Sören tycker jag är lite lagomt omständig sådär...ibland...tror jag..;) Men där fick han iallafall en "Trailer-tidning" (om maskiner, lastbilar och traktorer..typ) Så då kunde han sitta och glo i den ett tag, så vart han så glad sen!!! Guud va roligt det är med hästar!! =)
 
Täcket som det till sist vart! Även ett likadant till Mereli!
 
 
Min lilla kille. <3
 
 
 
 
Och så Mere! <3
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2013-04-28 21:41:45

Hihi, känner igen det där :D
Älskar att köpa täcke!! Har olika färger till alla hästarna, lite för att hålla reda på vems som är vems också och hur varma dom är =)

Svar: Hahaa!! Ja det är något speciellt med det! =) Smart att ha olika färger beroende på värmen! =)
Alexandra None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela