Rast!

Publicerad 2013-04-17

 
Sitter på jobbet och har rast och kom på att jag faktiskt kunde blogga lite då! Kanske inte värsta inläggen, men några små rader om gårdagen! Blackie har stått i tre dagar nu, han var hyper, om man säger så. Lite knövel när vi skulle från stallet och sen var han mer i luften än på marken. Pep och hoppade. Men bara vi kom upp i trav lugnade han ner sig. Om hästarna är sådär pigga och framåt rider jag alltid med tyglarna i dubbelfattning och lägger ner händerna på manken och ser till att dom tar stöd tills dom rastat sig lite och kan gå normalt. Först då rider jag "normalt". Funkar väldigt bra! Efter det vart han mjuk och fin som han brukar, men fortfarande pigg! Väldigt dåligt underlag nu, eller det släpper på vissa ställen på vägen, så blir nog paddocken för hästarna i några dagar här framöver.
Mere fick ju då gå i paddocken. Vart mycket samlat för henne. Hon kändes ovanligt lugn och fin i munnen. Mycket galopp där jag försökte flytta in bakdelen på volt. Mycket svårare i vänster varv, men de ska vi träna på! I högervarv var hon mer mjuk och med på noterna. 
Efter jobbet blir det direkt till stallet. Båda ska gå i paddocken. :)
 
 

Kommentarer

Postat av: Karlsson

Publicerad 2013-04-17 23:03:37

Nu förstår jag varför Leffe hoppar och piper, han har en del vårkänslor som måste ut! ;D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela