Måndag.

Publicerad 2013-04-26

 
I måndags var jag i växthuset och jobbade. Vilket jag även var i torsdag. I torsdags planeterade vi massor av plantor av sommarblommorna. Det är pyttesmå plantor nu, som flyttades till en större kruka som dom ska växa i tills vi ska plantera dom ute i sommar. Men först är det vårblommarna som ska ut, pensér, som vi i måndags flyttade utanför växthuset, eftersom dom strax ska planteras i rabbaterna i Karlskoga. Det var över 20 000 plantor som skulle ut! Så där hölls vi hela dagen. Jag trodde först att jag inte skulle kunna vara med eftersom jag hade ont i revbenen, men det gick faktiskt bra! 
Mere fick gå i paddocken, vill absolut inte rida ut på hästarna nu när vägarna är så dåliga. Jag skulle vara duktig och slängde på både dressyrsadel och "dressyrtränset" som jag nu har ett tredelat egg bett på. Det gick inte alls, hon var jätte tjaffsig och bet sig fast på höger. Jag satt och försökte jobba med henne, men hon vägrade ta tygeln. Så efter ett tag bytte jag träns till pessoat. Det svarade hon lite bättre på, men absolut inte så att vi fick en bra känsla och att man är nöjd med passet. Och hon var väldigt studsig och uppåt. Nej usch, inget trevligt pass! Sen hade jag insläppet och vart som vanligt sen hemåt... Ingen toppen dag...
 
Från i torsdag när vi satte ner sommarblommorna.
 
 
Som ni ser här flyttas dom där pyttesmå plantorna över till större krukor. Mycket plantor att sätta kan jag lova!
 
 
Från i måndags. FÖRE.
 
 
EFTER. Ser inte alls ut som det är så mycket blommor som det är. Men det var jobb med det kan jag sejja! =)  
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela