I torsdags!

Publicerad 2013-04-23

 
Ja som ni märker hoppar jag lite i tiden här men! Har inte riktigt kunnat ridit ordentligt i helgen pga en liten olycka. Och Blackie kommer få långledigt. Så ska berätta varför. =)
Då var det hoppning på schemat. Blackie fick ju som vanligt bara hoppa några småskutt. Och han är ju hur cool som helst, kollar absolut inte på något. Han fick även galoppera över flera galoppbommar i rad och skötte det bra. Tyvärr är han ju lite för nonchalant och ibland skulle det vara bättre med en häst som verkligen är rädd om sig och absolut inte vill slå i nånstans.  Men man kan ju inte få allt! Några fina hopp fick han till och då tyckte han det var så himla kul efter hindret! =) Men han är otroligt fin att rida för övrigt och jag tycker grymt mycket om honom! 
 
Sen var det ju då Meres tur. Hon fick ju lite mer komplicerade övningar. Eller ja, mer komplicerade än Blackie iallafall. Till Mere brukar jag jämt lägga ut så mycket bommar och grejjer som möjligt. Just för att hon ska tvingas att åtminstonde kolla vad hon gör och har fötterna. Hon är ju så grymt snabb i benen alltså, så hon kan ju nästan springa i sken endå. ;) Men iallafall, hon kändes jätte fin, pigg och framåt (som alltid) men lyssnade ändå väldigt bra!  Och hon verkar tycka det är så roligt att hoppa!! Haha, öronen framåt hela tiden och så ska det gå fort!
 
Lilla olyckan då, Mere hade hoppat så fint och vi hade höjt lite. Och hon tog ett sånt där jätte fint språng över så man bara ville ösa beröm över henne. Så bara helt plötsligt, några galoppspång efter hindret på kortsidan, gör hon världens bakut!! Och Mere är inte dåligt stark i bak om man säger så.  Rena katapulten! Jag flög fram åt höger och ramlade av, med huvudet först och magen mot marken. Och oturligt nog fastnade min högra fot i stigbygeln. Mere vände på något sätt och jag hamnade under henne och fick några sparkar lite här och var bla på vänster sida vid revbenen, där jag har så jäkla ont nu, men hon trampade iallafall  inte på mig. Jag vart släpandes efter några meter innan foten äntligen lossnade. Detta är ju skräcken. Att sitta fast i hästen och inte kunna komma loss. Dom flesta hästar blir ju rädda och springer och sitter man fast i stigbygeln hamnar man ju precis under hästen vid deras bakben och då kan det gå riktigt illa. Det är hårda sparkar då. Nu gick det ju bra, men foten kändes helt paj, måste ha blivit världens ryck i fotleden eller att den vart vriden på något konstigt sätt i stigbygeln. Sen lite mörbultad i kroppen givetvis. Mere sprang direkt in i boxen. Bushäst... Satt upp och hoppade några språng till innan vi gav oss, bara för att! Inte så smart kanske men jag hatar att känna att saker inte är ordentligt avslutade. På fredagen sen hade jag förberett allt på morgonen (som jag alltid gör när jag ska jobba) men jag kunde fan inte gå och det gjorde så otroligt ont! Så det vart till att vara hemma. Och foten var så jäkla svullen, vid själva fotknölen, Hästarna fick ledigt. På lördagen när jag vaknade kändes det mycket bättre i kroppen, men fortfarande en svullen, ond fot och inte så jag hade lust att rida, dessutom hade jag fullt upp den dagen iaf med stall och firande av släkt. Och sen på söndagen så var det ju tävling. Foten var mycket bättre, men då började jag istället få mer ont vid revbenen på vänster sida och det har hållt i sig nu. Men egentligen så ska jag inte klaga alls, för det finns dom som har det så mycket värre! Tänker på dig! <3
 
Sen till Blackie då. Han hade ju då ledigt både fredag och lördag. Sen när vi tog in honom på söndagen hade han tappat en framsko! Så typiskt! Så skickade till hovslagaren, som inte kan komma förrens torsdag. Så han får en vecka ledigt då. Men det kanske är bra också för honom! Dessutom passade det ändå ganska bra då jag kommer att jobba dubbelt onsdag/torsdag. Jag kommer först att jobba på Kga Kommun 6.30 - 16.00 sen hem och sova och sen till Hasselfors och köra truck 0.00 - 6.00 sedan in till KGA till 6.30 igen till 16.00 - hem, sova - HasselforsKGA så slutar vi ju tidigare på fredagar 13.15. Så kommer inte va i stallet alls dom dagarna. Men har min snälla Sören som fixar allt till hästarna!<3 
 
Sänk ljudet på videon, blåsigt även denna dag. Haha så kan ni ju bortse från min 387 "lugn" till Mere... ;)
Vart bara några små klipp på Blackie men lite ser ni ju hur det gick iaf, lite fler påen taggad Mere. =)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2013-04-23 23:22:47

Men herregud!! :O
Hoppas du kryar på dig ordentligt! Rena skräcken att fastna i stigbygeln :(

Svar: Tack! Det börjar bli bättre, så det är ju skönt! :) Jag usch det är riktigt obehagligt!
Alexandra None

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-04-24 09:48:32

Håller med Emma!!! HERREGUD!!! Du måste vara rädd om dig själv! :/ Jag håller alla tummar jag kan för att du snart är på banan igen. Jag hade ont i hela magen när jag läste om vad som hänt... Kram från mig!

Svar: Naaw va du är gullig! Ja saker kan hända snabbt! Det är jag nog! ;) Kram!!
Alexandra None

Postat av: Cindy

Publicerad 2013-04-24 22:12:33

Fick också lite ont i magen när jag läste, usch vilken tur att det gick så bra!
Va fin hon är Mere, ser ut som hon tycker att det är så kul o vill att det bara ska gå snabbare o snabbare när ni hoppar:)

Svar: Ja, det var tur. Haha, precis så är hon! Fortare! Fortare! =) Hoppas det är okej med dig! Eller så ok det kan bli just nu iallfall!
Alexandra None

Postat av: Lovisa

Publicerad 2013-04-25 21:41:43

Fy va hemskt att fastna i stigbygeln!! :( vilken tur att det gick så bra ändå! Krya på dig <3
Va söta dom är båda två, haha de ser helt lyckliga ut efter hindrena! :D

Svar: Tack! Dom är såå duktiga så!! =)
Alexandra None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela