Heldag i stallet!

Publicerad 2013-04-06

 
Ja, idag vart det verkligen det! Jag och Sören åkte från Laxå vid halv elva och kom hem 19.30.
Det var ju som jag tidigare skrev, arbetsdag i stallet. Vi städade på höskullen, slängde ut en massa gammalt hö och gick igenom hagarna. Det tog ju några timmar och efter det grillade vi korv och fikade, så mysigt så. Snälla Cissi hade mockat åt mig idag, så vi behövde bara fixa foder och vatten. 
Egentligen hade jag inte alls någon lust att rida idag, det blåste och var kallt osv. Men det är den enda dagen som Sören kunde vara med i stallet på typ en vecka och då ville jag alltså ha honom som hinderpersonal. Och nu när det går att rida på banan ska jag försöka hoppa lite mer, så då fick jag masa mig upp iallafall. Och det ångrar jag inte, gud va roligt det var! Haha, Mere var helt galen! Men hon verkar tycka det är himla kul att hoppa, hon bjuder på varenda hinder (lite för mycket) och så spetsade öron, sötisen! Och så lite hopp och studs och byten och piruetter, allt i ett! Men hon blir inte sådär stressad längre, utan är så pass lugn att hon lyssnar och kan gå fint emellan hindren. Även Blackie fick hoppa några gånger. Och jag tror inte att han är hoppad tidigare, iallafall inte mycket. Men som vanligt var han super cool och tyckte inte alls att det var något konstigt utan hoppade bara utan problem. Åh vad jag är glad över mina hästar! Dessutom filmade Sören lite, så ska lägga ihop klippen så det inte bara blir så korta klipp sedan kommer dom upp här. Så håll utkik! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela