Blev inte riktigt som tänkt...

Publicerad 2013-04-26

 
I tisdags var Mere betydligt mycket trevligare att rida. Hon kändes mjuk och lyssnade bra. Vi tränade lite på ökningar, där hon faktiskt känns fin, men det svåra är att ta tillbaka henne sen. Vart inte så långt pass. Senare hade vi stallmöte.
 
I onsdags vart det ju som sagt hem och sova direkt efter jobbet. Sedan jobb i Hasselfors  och jobba natt. Är alltid lite nervös över det eftersom att man kör själv. Eller det sitter ju givetvis en person i mätstationen, där alla stockar går igenom. Men det var bara jag som körde truck. Och det kan ju hända saker. Tex att man får snetag och tappar ut allt timmer ur gripen eller får en stock i rutan '*host host*. :) Eller att nått går sönder eller liknande. Men det gick bra, förutom några tappade stockar här och där. Sen iväg till Karlskoga och jobba där till 6.30.(igår alltså). 
Just nu på kommunen håller vi på och tar bort vintergrus. Maskinerna sopar ju upp det mesta av det. Men sen ligger det ju grus på sånna ställen där dom inte kommer åt. Tex. trappor, gräsytor och ställen dom inte kommer in med maskinerna på. Så då får ju vi blåsa ut det till vägen eller ta upp det på annat sätt. 
Jag stod på ett dagis med ett skyffeljärn och skrapade bort jord och grus som hade fastnat på några stenplattor. Super engegerad! Sen vrider jag mig på något sätt och det kändes som något knakade till vid revbenen. Efter det kunde jag knappt röra mig för att det gjorde så jäkla ont. Kunde knappt gå! Så vid elva var jag tvungen att gå hem. Ringde till vårdcentralen och dom sa att det antagligen var en spricka eller fraktur på revbenen. Det är inget dom gör något åt om man inte har stora problem med andningen. Jag tyckte att det var så konstigt att jag inte alls kände något efter själva olyckan, men att jag bara fått ondare och ondare för varje dag. Men det var tydligen typiskt när man fått en skada på revbenen. Smärtan ökar succesivt och är som värst 7-10 dagar efter olyckan, sedan blir det bättre och det börjar läka. Och igår var ju exakt en vecka sedan olyckan. Värktabletter var det dom rekomenderade. Så vart varken jobb i natt eller idag. Men det känns bättre idag så hoppas det går fort! Men jag har fan ont i magen över att hästarna inte blivit ridna ordentligt. Okej Mere har fått 2 vilodagar, så kanske inte så farligt. Men Blackie har redan stått i en vecka! Men jag ska övertala Sören att han får longera dom när vi är till stallet idag, haha plus att han får göra allt annat. Jag ska bara stå och kontrollera så han gör rätt, stackarn. ;) Maten kanske jag åtminstonde kan fixa! 
Men igår var ju oxå hovslagaren och slog på tappskon på Blackie iallafall, så då kan han ju åtminstonde röra på sig.
 
Blackie väntar på hovslagaren. Fick lufta pälsen lite! Så himla snäll och lugn var han.
 
 
*BILDBOMB* På mina fina! Dom vart så busiga när Blackie kom tillbaka till hagen. Knäppisar!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Haha, snyggaste kortet på dom!
 
 
 
 
Så söta är dom! <3
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Lovisa

Publicerad 2013-04-26 20:42:18

Jag Tyckte du såg lite stel o hade ont, men ja tänkte att du kanske va de efter blåsen du hade på dig o de :/ stackare.. men Nu vet ja ju varför, o att du verkligen hade ont! <3
Haha härliga bilder på skruttarna!! :D

Svar: Haha!! Ja gammal kärring typ.. ;) ja dom hade roligt! :)
Alexandra None

Postat av: Emma

Publicerad 2013-04-26 22:38:11

Vilka härliga bilder! =)
Ser supermysigt ut med vattnet i bakgrunden också!!
Vilken idyll!

Svar: Ja, det ligger jätte fint faktiskt! =)
Alexandra None

Postat av: ABSOLUT ANONYM

Publicerad 2013-04-27 13:11:11

söööta små pollisar! :))))))))))))))))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela