Torsdag natt!

Publicerad 2012-05-05



I torsdags fick jag jobb i Hasselfors, natt. Vart så glad! Ja jag tycker om att jobba, eller ja, ja måste fan jobba för att funka. Blir as stressad av att inte jobba, ju mer jobb desto bättre! Sen måste man givetvis få sova någongång! (är ju bra)

Nu ere ju så att jag jobbar på kga kommun, varje vardag 6.30-16.00 vilket betyder att jag inte kan ta nått jobb på dagen, så antingen får det bli kväll eller natt. Jobbar jag kväll hinner jag inte med stallet alls, då brukar Mia fixa Mere åt mejj, men jobbar jag natt börjar jag 00.00 och slutar 6.00 så då hinner jag med stallet plus rida på em, dock blir sovandet lidandes då...
Så till veckan kommer jag jobba natt måndag- torsdag, så får vell se vad jag hinner/orkar i stallet. Men jobb är prio ett för mejj.

Iallafall! I torsdags när jag jobba, körde jag givetvis finaste volvon, allt gick skitbra ända fram tills kl 00.45 jag hade alltså kört hela 45 minuter av mitt 6 timmars jobbpass. Då en slang går sönder i gripen, så de bara dyng läcker olja, fy fan. Ringer o väcker Sören och undrar vad jag ska göra, ta trucken istället..

Ja, jag har kört truck förut, men ja e inte så jävla hajj på den som volvon, snacka om att jag fick panik när det gick upp för mejj att jag skulle bli tvungen att köra truck resten av natten! Jag bara såg framför mejj att jag va i banan, och körde sönder en massa osv osv.
Och att hoppa direkt från volvon till trucken va fan hemskt! För det första e den typ 2000 gånger större än volvon sen e de annan styrning vilket är det värsta!!

Sen har ja rätt höga krav på mejj själv och vill att det ska gå bra och göra ett bra jobb, så var nog oxå mycket därför jag fick panik... höhö. Men iaf så gick det oväntat bra! *STOLT*
Så får se va de blir att köra t veckan, är bara glad att jag överlevde den natten! ;)








Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela