Dålig uppdatering!

Publicerad 2012-05-05



Ja ja vet! Grymt dålig uppdatering nu! Har haft fullt upp och ingen lust att blogga ingen inspiration..

Iaf, förra helgen var jag och Mere till vingåker igen, denna gång lokal tävling. Vilket jävla tempo dom hade kan jag lova! Jag startade som nr 21 i första klassen, så tänkte jag typ 3 min per ekipage, så typ 60 min från första start vilket var kl 8 så då skulle jag rida vid 9. Jo tjena!  20 över åtta var klassen avslutad! Fruktansvärt effektiva var dom, men det var bra tyckte jag! Men vart aningen stressigt för när jag skulle börja rida fram fick ja reda på att det var typ 3 ekipage före mejj! Panik! Så hann ju inte rida fram alls, galopperade runt lite typ sen in på banan. Mere skötte sejj så jävla bra! Dock va hon i två hinder, så 8 fel dåra.

Sen klassen efter, debuterade 100cm, så vart hon sådär jävla superstressad så hon bara springer, ingen styrning eller nått på hästen, bara låser sejj, så där fick vi ju ett x antal fel.... Men vi kom runt banan iaf. Det är inga dumheter, utan bara att hon blir stressad så gör inte så mycke, sen på vissa hinder hoppa hon så jävla otroligt underbart fint!! Fy fan! Känns att hon verkligen har potential!

För övrigt var hon världens finaste och lugnaste på tävlingen, bara står helt lugnt och kollar lite. Så det har verkligen gjort nytta att vart iväg så pass mycket som jag vart med henne! Och tänk att hon bara är 4 år och så duktig!




Fin!


Sen var vi iväg på terrängträning i Trossnäs i tisdags, passa så bra eftersom de va röd dag och jag var ledig!
Åh va fin hon är! Lika lugn när vi kom dit som på tävlingen att göra iordning.

I början e hon verkligen asfin, lugn o lyssnar osv. Men sen mot slutet blir hon sådär stressad, men jag försöker bara vara lugn och berömma när hon gör rätt. Hon lyssnar väldigt bra på rösten, ja jag skryter om min häst nu, men fy fan va fiiin hon kommer bli!!! Så jävla glad att hon kom till mejj!

Nu är det DRESSYRTRÄNING för våran del som gäller! Hoppa kan hon, inge gloig på grejjer, de e bara dressyren som måste funka! Går ju inte att rida hästen utan martingal, eller ja, inte galoppera utan martingal, så fort hon känner att hon kan komma upp med huvudet högt blir hon asträlig, ingen kontakt för fem öre. Hon har redan knockat mej typ 3 gånger, MED martingal! Men stenhård träning nu på markarbetet! Så ska vi debutera i fälttävlan, snart? hoppas jag! ;)





Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2012-05-10 10:45:11

Jag blir så himla glad när jag läser om dig och Mere. Hon trivdes inte med livet på Täby men nu är jag övertygad om att hon hamnat på helt rätt ställe! Fortsätt blogga, det är så kul att läsa!!! :)

Mvh Sandra från Stall Malmborg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela