Hopptävling i Botorp!

Publicerad 2012-04-07


Mm! Meres första, och hon skötte sejj super! Så jävla duktig!

Tävlingen var inne i ridhus även framhoppningen, så hon vart lite stressad, jag tror det kommer gå bättre när dom drar igång utomhussäsongen, vet att Sequel va lika dan, trivdes mcket bättre utomhus!

Det var alltså så kallad "påskhoppning" men färggranna hinder och fjädrar osv, vattenmatta under ett av hindren! Alltså lite titthinder, Mere kolla på första hindret i första klassen, sen bara skutta hon över, eller ja, hon hoppa typ igenom hindren... i 80 cm fick vi 3 nedslag tror ja o samma i 90 cm (tror jag) haha, har inte exakt koll! Berodde mycket på att hon vart stressad tror jag och tappade lite fokus och bara sprang ist.
Men helt ärligt, va kan man kräva av hästen? För 2 månader (och några dagar) sen stod hon på Täby, hade aldrig hoppat med ryttare, enbart löshoppats och ridits "rakt fram". Och jag har vell hoppat en hel bana med henne vid ett tillfälle under tiden jag haft henne! Mycket hästar och folk överallt o endå e hon så cool. De märks verkligen att hon försöker och vill göra rätt!
Ja nu e de väldigt mycket bra saker om min häst, men jag e så otroligt nöjd med henne, hon gör sitt bästa! Med dom förutsättningarna vi haft kunde de inte gått bättre! Hon är ju endå inte jätte lättriden, utan som jag sagt, lite specc i mun.

Hoppas på att ja kunde få tag i några fina kort sen så ska jag lägga upp dom. Och skriva några extra rader om hur stolt jag är över Mereli! ;)




Kommentarer

Postat av: Cindy

Publicerad 2012-04-08 13:21:45

Jag har några bilder på er om du vill ha?=)

Postat av: Lovisa

Publicerad 2012-04-09 12:41:03

Ni va så duktiga! :) <3

Postat av: Marika

Publicerad 2012-04-26 14:28:40

är det inte lite tidigt att starta?!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela