Torsdag, 24 Mars

Publicerad 2011-03-25

Jippie! Snön e snart HELT borta!
Så jäkla skönt! Nu kan vi äntligen börja rida ordentligt.

Så idag red vi alltså på galoppbanan, o cantrade hästarna lite fortare.
Oh bebisarna, (ja ja vet, de e inga bebisar längre, dom e ju faktiskt snart 2) Men iaf, dom e såå duktiga! Min älskling Merlot tyckte de va så kul. Merlot e den av "bebisarna" jag ridit hela tiden ända från vi började rida dom, hon e så jäkla fin! Men en liten "madame" minsann... hehe.

Vissa hästar är de nästan bara jag som rider eller har hand om varje dag, bl. a Merlot då, sen Nisse pisse, han har jag i princip ridit varje dag sen jag kom hit. Faahem tömkör jag väldigt ofta. Cunami e oxå en av dom jag har ridit mest. Annars går de lixom lite i perioder, ibland rider man nån häst jätte mycke o sen kan de gå ett tag innan man rider den igen, men dom hästarna har jag i princip varje dag om de inte e nått annat specc..
De känns ju nästan som ens egna hästar, o jag tycker om alla hästarna så mycke! Alla är så personliga.
Finns de något finare djur än hästar? Tror fan inte de.




Henkes stall.

Kommentarer

Postat av: Cindy

Publicerad 2011-03-26 13:02:55

Du får uppdatera oftare ju, är så nyfiken hur de är därborta=)

Fint stall han har!=)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela