Fredag, 11 Februari

Publicerad 2011-02-12

Yes, dagen jag har oroat mejj för i flera veckor. Hur jag skulle fixa alla saker, packa, tåget för att inte tala om tunnelbanan!! Täby, ascotrummet (nu skulle jag ioförsejj inte dit för ens på lördagen, men endå).

Hjälpte iaf till i stallet på morgonen, i snöstormen, sen hann jag tömköra Thor. En brun nykastrerad 2 åring innan pappa kom o hämtade mejj, tågbiljetten hade jag fixat dagen innan så de va rätt lugnt, bråttom till Karlstad där jag bokstavligt talat kastade mejj in på Team Sportia o köpte första bästa (sköna) joggingskor och en rosa puma väska!

Sen till Degerfors, men givetvis va tåget försenat med typ 40 min, men då hann jag packa ihop allt lite mer.
X2000 till Sthlm, rätt trevligt faktiskt, inget att klaga på, trött som fan va ja.
Sen dåra, så va de ju SNÖKAOS i Sthlm under fredagen, så i princip alla bussar var inställda så alla tog ju tunnelbanan.

Ja, där stod jag med två stora tunga väskor på axeln packade med nya skorna, träningskläder, den stora rosa handduken, ridkläder, datorn, hjälmen, säkerhetsväst, stövlar, i handen en stor påse med galopputrustning i och på andra armen min svarta fina Mary Kay väska och en mobil med ett streck på batteriet visste inte vart jag skulle knappt vart jag va eller va jag skulle göra.

Aja, ja skulle iaf till tunnelbanan till o börja med, så jag följde allt annat folk ner i kaoset. De va så mycke folk! Överallt! O väskorna va så tunga!
Till tunnelbanorna hittade jag lättare än va jag trodde, ja de va ju bara att följa "T" skylten, inte så komplicerat, men jag som bara har åkt tunnelbana typ 2 gånger och då med mamma, hade inte sån koll på de.

Röda linjen till Mörby centrum, de kunde inte va så svårt, men GIVETVIS hamna jag på fel slutstation. "Gör om gör rätt", kom fram tillsist, där Henkes mamma väntade på mig så åkte vi hem till dom.

Att jag tog mejj igenom de där, herregud! Jävla väskor!

Kommentarer

Postat av: Lovisa

Publicerad 2011-02-28 21:15:19

Oh herregud kvinna! :O Att du inte flippa ur :S Huamejj, ja skulle aldrig klarat det bättre själv xD Duktiga du! :) Skönt att du kom fram tillslut :) <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela