Torsdag, 3 December

Publicerad 2009-12-04

"Du va verkligen tvungen att testa?" *blink blink*

Det var Lovisas första kommentar när jag mötte henne när hon var på väg upp till Neptun och  jag var ute och red på Tilly idag.
Och ja, de var jag faktiskt!


Efter gårdagen fiasko vaknade jag idag grymt besviken.
Tilly var inte rolig igår, han vägrade att ta höger tygeln och slängde sejj bara till vänster hela tiden!
Hoppade och for, stegrade, sparkade bakut ja allt!
Det var en sån dag man undrar varför man inte håller på med guldfisk ist!

 Så till och börja med tänkte jag rida på ridbanan, "ta ett steg tillbaka" så att sejja.
Men sen gick jag hela dagen på jobbet och irretrade mejj på att jag inte lyckades lösa det helt med Tilly igår!


Så jag bestämde mejj för att ta nya tag och ge mejj ut i kylan på vildingen.
Och de e jag ju verkligen glad att jag gjorde!
För trots att de inte kändes som jag löste något igår verkade de endå ha gått in en hel del hos Tilly, han var super duktig!!
Det är bara på hemvägen han e lite ehum...han får lite "luftigare" gångarter!;)
Haha, men han tog höger tygeln idag, vilket jag har tyckt har vart de största problemet så jag e super glad!=D


Sen måste jag ju bara ge Lovisa lite beröm! Hon e dyng duktig med Neptun!
Måste sejja att jag till och börja med var lite tveksam med tanke på att han är så ung, men jag tyckte ju endå att hon skulle testa!
Men nu e jag helt övertygad om att hon kommer fixa honom galant!
Bra jobbat gumman!<3

Kommentarer

Postat av: Lovisa

Publicerad 2009-12-04 22:35:53

hihi jaa du testar ju gränserna som sagt.. Men det ger ju resultat!! :D Så, You go girl, you can do this! :)<3



Aaw va go du är ;) Det känns som det kommer funka mellan oss nu :)<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela