Tisdag, 8 December

Publicerad 2009-12-08

Äntligen är tisdagen avklarad! Gud va skönt!
Trodde aldrig Madde och jag skulle bli klara idag, de kändes som listan var miltals lång!
Slutade iaf runt halv 2, åkte hem och käkade, sen upp till Tilly!


Idag red vi ut, hela turen runt Åsen! Och de gick super!
Vi red ju en liten bit genom Strömtorp dåra, men han gick jätte lugnt faktiskt.
Visst han var ju uppmärksam och höll koll på vad som hände, men inge rädd eller så.
Min duktiga pålle!=)


Sen har vi ju haft lite problem på hemvägen, ca 200 meter innan stallet blir han sådär studsig och hoppar och far. Och jag tar knappt i honom, endå står vi nästan still på stället och studsar.
Jag vet inte riktigt vad de är just då, men idag skrittade vi lugnt heela vägen till stallet!
Jippie vi gör framsteg! 


Fick en kommentar om att de kanske var ryggen, men de tror jag inte. Tycker de skulle märkas på flera sätt i så fall!
Även i skritten och traven, när man lägger på sadel, sitter upp.  m.m.
Men jag kan ha fel och då får jag ursäkta!=)
Jag tror däremot att de kan ha något med tänderna att göra kanske. (så dom ska kollas!)


Så..."anonym": Linda...Du får mer än gärna komma upp till stallet och prata med mejj ist för att kommentera bakom din dator anonymt.
Jag tar gärna emot hjälp men tycker då de skulle vara trevligare ansikte mot ansikte och kanske en trevlig hälsning på varandra (för vi har ju faktiskt inte hälsat på varandra än.)


Jag blir jätte glad att få förslag till saker för ibland fastnar man lite i sina egna tankar och då e de verkligen superbra att de finns folk som vill hjälpa en att hitta andra vägar!


Jag tycker däremot  inte om folk som bara pratar en massa när dom knappt vet hälften. 
Men jag tycker du ska komma upp till stallet ist så kan vi ju tillsammans prata och disskutera och har du andra förslag så får du gärna berätta!=)
Samma sak om du har frågor eller funderingar (vilket du verkade ha). Bara att fråga på!=)


Som sagt, jag lyssnar gärna och svarar, men tycker inte de e så jätte trevligt att få de som en anonym kommentar på bloggen.


Hoppas vi ses!=)

Nu ska jag hoppa i sängen! Natti natti!



Kommentarer

Postat av: Cindy

Publicerad 2009-12-08 23:23:01

Det verkar ju inte som han har ont i ryggen, (eller ja har ju inte träffat honom men ja hoppas ja får de snart!:)) Men då skulle han ju reagera på annat oxå. Han ser fin ut tycker jag=) Ja kom o tänka på en sak när ja såg att du hade fått hem en skimmel.. Du kanske vet vad?:P

Postat av: Jennie Kinnunen

Publicerad 2009-12-09 15:54:24

Va roligt att det går framåt för dig alexandra:)!

Postat av: Lovisa

Publicerad 2009-12-09 21:25:57

Nej va kul att de gick bra idag!! :D det är ju verkligen framsteg! (Y)



You go girl ;D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela