Tisdag, 1 December

Publicerad 2009-12-02

Gud! Redan December!
Veckorna bara försvinner, jag tyckte nyss de var juli och jätte varmt!
Tänk va trevligt Sverige hade vart om de jämt hade varit sommar.;)


Idag va de ju lite kallare ute, men de gör absolut inget.
Hagarna blir så himla leriga när de regnar och är blött, och så ska man ut o klaffsa i de  näe fy! Då får de mycket hellre vara fruset.


Ja, nog om vädret nu!
Idag på jobbet gick allt bra iaf, fast de kändes som vi aldrig skulle bli klara.
Tisdagar e nog den värsta dagen på veckan för vi har så mycket "tråkiga" städ.
Haha, kan ju inte sejja att de finns nått städ som jag tycker e roligt då dah, men endå!


Sen vart de stallet, först Tilly då.
Idag satt jag faktiskt upp och red på ridbanan.
Ja, Elisabeth rekommenderade 2 veckors arbete från marken.
Vilket jag har gjort dom senaste 2 DAGARNA( med mitt tålamod tycker ja faktiskt de e bra gjort!)
Men haha, de e så typiskt mig, ja måste verkligen prova och har jag väl fått en idé vill jag göra det direkt!

Sen e ju jag den typen som verkligen gillar utmaningar, och ska alltid testa tills "gränsen" Jag tycker absolut inte om att va på "den säkra sidan" om man sejjer så, visst de e bra ibland men såå himla tråkigt!
De ska va lite spännande och hända saker och jag gillar verkligen att testa saker som man inte riktigt vet hur de kommer att sluta utan se om man kan reda ut situationen själv.


Iaf, det gick faktiskt bra, iaf traven och skritten, han var så himla mjuk och fin.
Kul att känna på om gångarterna oxå, (sist jag red vart de mest okontrollerad galopp i typ 160 knyck).


Och som sagt, skritten och traven var ju inte så svårt, så självklart var jag bara tvungen att prova galoppen. Och ja, vad ska man sejja? 

 
Luftiga gångarter va de va Lovisa?;)


Men överlag tyckte jag de gick jätte bra!

Kommentarer

Postat av: Lovisa

Publicerad 2009-12-03 14:24:36

Haha!! jaa de e väl klart! ;D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela