Onsdag, 9 December

Publicerad 2009-12-10

Jag måste bara sejja att jag uppskattar verkligen folk som e rakt på sak och bara sejjer vad det är på en gång, och inte en massa snack bakom ryggen eller att den bara går o stör sejj på en.


Tex om jag är i stallet och en annan där tycker att jag gör helt fel med min häst, eller verkligen stör sejj på att jag aldrig ställer tillbaka sopborsten på samma ställe där den stod tex.


Är det inte bara att sejja de då?


För det kan faktiskt vara så att jag nu (om vi tar som exempel med sopborsten) inte ens har tänkt på att jag ställer den på ett annat ställe varje gång.
Då underlättar de ju faktiskt för båda, om den andra nu sejjer att den stör sejj på de, så kan jag tänka på det!
Istället för att den andra ska gå runt o va irreterad o kanske vara "kort" emot en.


Sen tycker jag ju inte att man ska få en utskällning och känna sejj övertrampad.
Men man kan bara sejja helt vanligt eller fråga om jag har lust att försöka tänka på de, inget farligt med de! Dessutom blir de mycket bättre stämmning!


Nu e de inte så att någon har klagat på mejj om sopborsten och jag ställer tillbaka den varje gång!
(jag e så duktig såå!) men som ett exempel!=)
Jag är ju den som verkligen tror att allt går att lösa om man bara e ärlig och respekterar varandra, och har ett ganska "öppet sinne".


Så sånna som är så dom tycker jag verkligen om, och uppskattar!


Nog om de nu!
Idag har de inte vart  världens toppen dag för mejj, har känt mejj ganska låg hela dagen.
Och då känns de verkligen som om ALLT går emot mejj!
Tilly sprang bara iväg när jag skulle hämta honom, så himla irreterande!


Där fick jag springa runt i gummistövlar i leran, och jag lovar att jag typ sjönk ner 15-20 cm på vissa ställen!
De e så himla lerigt i hagarna nu, och dessutom höll ju stövlarna på att sugas fast i leran, hade jag tappat stövlarna så lovar jag att jag bara hade satt mejj rätt i leran och börjat böla!
En sån dålig dag var de!


Jaja, hoppas på en bättre dag imorrn!
Då har dessutom Robin lovat att följa med o ta kort/ filma när jag rider Tilly!
(om jag nu får tag i honom vill sejja...hästen alltså, inte Robin!;) )


Skojj!!


Bye!

Kommentarer

Postat av: Adam/Minken

Publicerad 2009-12-10 17:39:01

Gillar texten.."sejja" hela tiden:)..annars fin blogg!

Postat av: Lovisa

Publicerad 2009-12-10 21:16:51

Såna människor gillar vi! :)



Usch såna dagar har ja också :( Det suger verkligen!

Postat av: Sussi

Publicerad 2009-12-10 21:33:30

<3 KRAAAAM!!!! <3

Postat av: M.C.C.I

Publicerad 2009-12-12 21:42:17

Hej på dig! det var ett tag sen! hur är det med dig?

hoppas allt är bra med dig, läst att du fått en ny häst, hoppas han sköter sig hehe...

kram/Mto hehe =)

Postat av: Robin

Publicerad 2009-12-15 20:26:36

inge fel me "sejja" eller?



de plaska ordentligt i hagen, haha! lite kul o se på, men trälit när han bara springer iväg;

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela