Måndag, 7 December

Publicerad 2009-12-07

Åh jag har kommit på att jag har hittat en riktigt hopphäst!


Jag provade nämligen att hoppa min prins idag!
Ja, de skulle jag ju egentligen göra igår med, men de gick inge vidare så de slutade med att vi skrittade och travade över EN bom....Jippie lixom!


För er som inte vet så blir Tilly otroligt stressad i galoppen, vet inte riktigt vad som har hänt. Men bara man nästan tänker galopp lägger han öronen slickat bakåt verkligen och kör upp huvudet så högt de går, sen e han liiite trög i starten, vi kommer lixom inte riktigt igång så att sejja.
Vi står nämligen kvar på samma ställe i stort sett o galopperar, och jag vet inte vad de är med honom, för jag tar inte ens i honom!


Okej, om jag hade suttit och hållt jätte hårt i tyglarna, men jag låter dom hänga helt löst, endå ser det ut på honom som man sitter och rycker i honom...
Iaf, efter ett tag får vi upp farten lite, men då rätt var de e slänger han sejj åt sidan.
Precis likadant gör han när vi e påväg mot hindret, ävan fast vi skrittar...
I vilket fall som helst, vi kunde iaf hoppa några språng. Men de ska vi nog fixa så småningom!


E ju helt kär i hans trav iaf! Shit vilka steg!=D


Sen var jag med Lovisa till Neptun, och hon har minsan gjort sin läxa så lydigt och duktigt!;)
Näe, men de märks att hon har tränat och e verkligen jätte duktig med honom!=D
Strax dax att sitta upp tror jag!;)


Näe, nu blire duschen o sen krypa ner under mina varma mysiga täcken.
Antagligen kommer klockan ringa alldeles fööör tidigt imorrn och dessutom e de tisdag, den värsta dagen på hela veckan!


Ha de bra allihopa!


Ojj, kom ju på att jag måste tacka för all hjälp till Tillys bettproblem!
Alltid intressant att få lite andra idéer!=)
Så tack alla ni som kom med förslag!

Kommentarer

Postat av: Lovisa

Publicerad 2009-12-07 22:10:38

Det ordnar sig snart det där ska du se :) Ni har ju redan kommit närmre varann :D <3



Hihi jaa man ska väl lyssna till sin lärare, eller hur var det? ;)

Och upp ska vi snart ;)



Postat av: Anonym

Publicerad 2009-12-08 19:08:34

Du har inte tänkt att de kanske gör ont i ryggen på honom att galoppera eftersom han har blivit slagen där, när han beter sig som han gör? Ni kanske borde kolla honom, för hästens bästa? Vet ägaren ens om att du rider honom redan? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela