Lördag, 5 December

Publicerad 2009-12-05

Idag har jag verkligen inte gjort mycket.
Gick upp runt åtta och fodrade hästarna, som jag nu under helgen fått i uppgift att ta hand om när mamma och jocke är borta + alla andra djur.
Haha, fast jag tror inte djuren e lika nöjda med mejj som mamma.


Helt ärligt, våra djur e så bortskäma! ( de e inte jag som skämmer bort dom!)
Mamma e helt otrolig!
Vi har ju då fem hästar, (4 ponnysar och Semlan) på gården, 2 katter, 2 kaniner och 2 marsvin.
Och alla e SÅÅ bortskämda med morötter och grönsaker m.m.

Speciellt margrisarna, så fort man öppnar kylskåpet börjar dom pipa, prasslar med en påse, öppnar lådor, ja ALLT som kan kopplas till att dom ska få något mumsigt. Så ni kan ju förstå att det är ett himla väsen här hemma när man är i köket!


Samma sak i våras, då hade vi slut på morötter till hästarna vilket vi nästa dag skulle få hem. Då ringer mamma till mejj och frågar om jag kan åka till kronhallen och köpa en liten påse med morötter som dom kunde få till kvällen!!!=O
Seriöst! Jag kände bara det! Inte åker jag ner och köper morötter när vi får hem nästa dag! Dom klarar sejj vell EN DAG utan morötter!
Herreguud!


Har förövrigt funderat på vad jag ska ha för bett på Tilly, i början fick jag ju rida med pelhamet för han blev så himla stark när han höll på och knövlade, men nu har vi ju "gjort upp" lite så nu behöver jag knappt ta i honom!
Någon som har en idé?
Han är verkligen super känslig men sen går han och gnisslar tänder nästan hela tiden, så jag vet inte riktigt vad jag ska göra samtidigt vill jag ju ha ett bett som "kan bli" lite skarpare om de behövs.


Har bytt tillbaka till tredelat eggbett nu men tycker inte riktigt de funkar. Så har ni förslag så får ni gärna berätta jag e bara glad för alla förslag  jag kan få! =)


Näe, ni får ha de bra! Nu ska jag ut och krypa ner i badtunnan! =)

Kommentarer

Postat av: Lovisa

Publicerad 2009-12-05 21:22:13

HAHA!! xD Marsvin är ju så söta när man öppnar kylskåpet å de börjar skrika x''D



HAHA!! Åka till Kronhallen å köpa en påse morötte, va gulligt! xD



Kanske ett pessoabett? det kan du ju göra skarpare om du vill :)



Kim å ja kommer upp å badar tunna nån da :D

Postat av: Cindy

Publicerad 2009-12-05 21:52:01

Jag tycker inte du ska ha ett pessoa bett...

Men jag kan ju starkt rekommendera det här "sweet iron" bettet jag köpte på till häst=) Ser nästan ut som ett pessoa fast man har bara en ring, det funkar verkligen jättebra på gala eftersom hon har blivit lite stark, hum O dessutom är de lösa kopparringar på de, på de så då började iaf gala tugga väldigt mkt på bettet o de kanske är bra om han gnisslar tänder så han får annat att tänka på, o "leka" lite med=)

Oj vad mkt det blev haha. ajja hoppas du hittar ett bett=)

Postat av: Sussi

Publicerad 2009-12-05 22:13:33

Klart Margrisarna & Pållarna ska ha grönsaker VARJE DAG! Oavsett om Stor-Matte är hemma eller ej...



Nej-rå... Skämt åtsido... Bettet. Troy provade jag ju det mesta på... Vissa bett "tog" han jättebra, alldeles FÖR bra! Hade fullt upp att tugga på bla peassoat & tredelat med äppelsmak så han fokuserade inte på ngt annat än att tugga bett, men så provade jag ett "vanligt" rakt bett och det funkade superbra! Skickade med det till honom, men har lite andra som du kan prova om du vill...? Hör av dig om det blir aktuellt!

Kram S

Postat av: Cindy

Publicerad 2009-12-05 22:29:42

Jag har ett rakt bett som jag har haft på Gala om du vill prova=)

Men jag tyckte Gala vart hårdare i munnen av de. Men de e ju olika från häst till häst=)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Arkiv

Prenumerera och dela